Icoana mea

Icoana mea

Saturday, May 22, 2010

Vise-liceul de arta



Tata a vrut sa ma vada moasa la dispensarul din comuna insa eu visam sa ajung un mare pictor. Atunci nu stiam ca din pictura nu se poate trai daca nu ai sustinatori din randul celor care conduc destinele unei tari su macar ale unui oras mare.Dupa un an de muncit la colectiv de dimineata pana seara s-au hotarat sa ma lase sa merg la examen sa ma fac pictor.Am reusit la Liceul de Muzica si Arta Plastica "Octav Bancila "din Iasi.Aici erau numai copii de oameni cu bani . In clasa mea aveam doar o colega cu situatie materiala ca a mea.Mai aveam sase frati , tata invalid fara nici un ajutor de la stat iar mama nu reusea decat sa asigure cele necesare traiului de zi cu zi al familiei ajutata si de el atat cat putea cu o mana.Internatul si materialele pentru pictura erau prea scumpe Au rezistat un an dupa care mama mi-a spus ca nu poate sa vanda tot din curte sa ajung eu pictorita si sa-i lase pe ceilalti frati sa moara.Avea dreptate. Astazi gandesc altfel.Am invatat multe la liceul de arta intr-un an de zile .In vacanta de vara aveam 2 saptamani de practica timp in care am dat examen la sectia de muzica . Culmea ca am reusit si aici iar anul urmator studiam viola si pianul. Daca la specialitatile din pictura aveam numai 9 si 10 la muzica abia scoteam un 7 sa nu fiu nevoita sa ma retrag sau sa ma exmatriculeze din scoala pentru ca sub nota 7 la specialitate trebuia sa te retragi sau te exmatriculau cei din conducerea scolii.




Am fost foarte mndra de pozitia mea de eleva la o scoala de arta , am incercat sa ma transfer la Roman la un liceu si n-am putut . Trebuia sa dau multe diferente . Acesta a fost un moment greu din viata mea . Imi era rusine sa ma intorc la sapa si am facut prima greseala mare din viata mea- m-am casatorit peste noapte . Eram indragostita de un barbat frumos dar irespondabil . Doi copii prosti care nu s-au gandit ce-i asteapta.

No comments:

Post a Comment